Stress af MENS du er på arbejdet!

 i Månedens sundhedstip, Stress, Sund krop

– pas på dig selv på en ny måde

Her er 3 øvelser, som du kan starte din dag med, når du er halvvejs gennem din arbejdsdag og lige inden du skal hjem:

Luk øjnene og tag 3 dybe vejrtrækninger. Lad ikke dagens travlhed fylde tankerne, men koncentrer dig om åndedrættet. Føl luften passere gennem næseborene og ned i lungerne. Tænk kun på dette, ikke på noget som helst andet.

Åbn øjnene igen. Stil dig på gulvet med let spredte ben. Forestil dig, at du vil prøve at nå loftet. Stræk først din venstre arm op mod loftet, alt hvad du kan, og derefter den højre. Gentag 3 gange og gør det hele i koncentrerede rolige og langsomme bevægelser. Det er kun henholdsvis den ene og så den anden hæl, der må slippe gulvet.

Ryst skuldrene let på plads. Sæt hænderne på dine knæ og skyd ryg med kun et lille buk i dine knæ. Svaj derefter i din ryg, kig op mod loftet og hold stadig begge hænder på knæene. Denne øvelse gentages ligeledes 3 gange og i helt rolige og langsomme bevægelser.

PS: De 3 øvelser tager MAX 2 min. Prioriter det, gør det!!!!! Vær sammen med din krop… det betaler sig!

 

Afstressende hilsner Hanne

Sundhedsfaglig konsulent i Augustinus Care

Recent Posts